Exploring the views, attitudes and behaviors of individuals, households of the agglomeration of Thessaloniki, aged 18 years and above during the period November 2014-January 2015, on the degree of participation in active ethical consumerism

Eureka! Institutional Repository

About Policies About Authors Statistics FAQs Links Help Sitemap

Exploring the views, attitudes and behaviors of individuals, households of the agglomeration of Thessaloniki, aged 18 years and above during the period November 2014-January 2015, on the degree of participation in active ethical consumerism

Show full item record

Title: Exploring the views, attitudes and behaviors of individuals, households of the agglomeration of Thessaloniki, aged 18 years and above during the period November 2014-January 2015, on the degree of participation in active ethical consumerism;
Η διερεύνηση των απόψεων, στάσεων και συμπεριφορών των ατόμων, των νοικοκυριών του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, ηλικίας 18 ετών και άνω, κατά τη χρονική περίοδο Νοέμβριος 2014–Ιανουάριος 2015, σχετικά με τον βαθμό συμμετοχής τους σε ενέργειες ηθικού καταναλωτισμού
Author: Τσαϊρίδης, Γεώργιος; Αβραμίδης, Θέμης
Επιβλέπων (-ουσα): Δελησταύρου, Αντωνία
Keywords: Ethical consumerism
Καταναλωτισμός
Πολεοδομικό συγκρότημα
Conurbation
Ηθικός καταναλωτισμός
Consumer behavior
Συμπεριφορά καταναλωτών
Consumer attitudes
Στάσεις καταναλωτών
Consumerism
Subject Headings: Consumer behavior--Moral and ethical aspects--Greece--Thessaloniki
Συμπεριφορά καταναλωτή--Ηθικές απόψεις--Ελλάδα--Θεσσαλονίκη
Consumers--Research--Greece--Thessaloniki
Καταναλωτές--Έρευνα--Ελλάδα--Θεσσαλονίκη
Abstract: The purpose of this paper is to explore the opinions, attitudes and behaviors of people of the agglomeration of Thessaloniki, on ethical consumerism and providing rational information to the BEGREEN company marketing management to identify the signs that consumers are lacking in knowledge and to understand the problems they face in their active action regarding ethical consumption. Initially, reference is made to the purpose and objective of the research, then the positive occurs, negative and interactive ethical consumerism, like fair trade and social responsibility of companies. Then, given the methodology of investigation and the content of the questionnaire. Finally, given the conclusions which emerged from the study.Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων, στάσεων και συμπεριφορών των ατόμων του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, σχετικά με τον ηθικό καταναλωτισμό και η παροχή ορθολογικής πληροφόρησης προς τη διοίκηση μάρκετινγκ της εταιρίας BEGREEN για να ταυτοποιήσει τα σημεία που οι καταναλωτές υστερούν σε γνώση και να κατανοήσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην ενεργή τους δράση, όσον αφορά την ηθική κατανάλωση. Αρχικά, γίνεται αναφορά στο σκοπό και στο στόχο της έρευνας, έπειτα, παρουσιάζεται ο θετικός, αρνητικός και διαλογικός ηθικός καταναλωτισμός, όπως και το δίκαιο εμπόριο και η κοινωνική ευθύνη που έχουν οι εταιρίες. Στη συνέχεια, δίνεται η μεθοδολογία της έρευνας και το περιεχόμενο του ερωτηματολόγιου. Τέλος, παρατίθενται τα συμπεράσματα τα οποία προέκυψαν από την έρευνα.
Description: Πτυχιακή εργασία--ΣΔΟ--Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης, 2015--αα6640
URI: http://hdl.handle.net/10184/11455

Files in this item

Files Size Format View
Avramidis_Tsairidis.pdf 5.402Mb application/pdf View/Open

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record